Jäsenyys

Miten tanskalaiset Mads ja Mikkel tekivät miesten koruista maailmanlaajuisen menestyksen

Kun maailmanlaajuinen supertähti Jay-Z halusi ainutlaatuisen korun, hän soitti tanskalaiselle kaksikolle Mads ja Mikkel Kornerupille. Miesten korujen takana on veljeksille tärkeä visio: "Muista arvosi."

  • 19-vuotiaana Mads Kornerup matkusti Brasiliassa. Hän näki jalokivet ensimmäistä kertaa ja oli täysin haltioissaan.

  • Kiehtoutunut. Lumoutunut. Hän ei voinut päästää irti ajatuksesta tehdä jotain "näille kaunottarille", kuten hän asian ilmaisee, ja luova prosessi alkoi. Tämä johti korumalleihin, jotka tunnetaan kaikkialla maailmassa.

  • "En ole koskaan pelännyt käyttää koruja, ja veljeni Mads ja minä jaoimme saman vision. Ajattelimme, että jos me pidämme koruista, on varmasti muitakin miehiä, jotka tuntevat samoin", Mikkel sanoo.

  • Matka Brasiliaan oli alkusysäys sille, mikä nyt on Shamballa Jewels - korumallisto, josta on tullut hitti niiden keskuudessa, jotka arvostavat jokapäiväistä ylellisyyttä.

  • Veljesten timanttejaan ja kiviä ovat ostaneet muun muassa Hollywood-tähti Leonardo DiCaprio, suunnittelija Karl Lagerfeld, Tanskan kruununprinsessa Mary ja tietysti musiikkimoguli Jay-Z.

Kun Jay-Z halusi jotain erityistä

Tietenkin on kulunut monta vuotta luovia prosesseja ja liiketoiminnan kehittämistä siitä, kun 19-vuotias Mads oli Brasiliassa ja kunnes supertähti Jay-Z pyysi hyvin erityistä ranneketta. Hyppäämme kuitenkin suoraan siistimpään osaan, sillä siihen liittyy yksi kaikkien aikojen suurimmista räppäreistä.


"Shamballa Jewels syntyi halusta luoda kauniita koruja, jotka ovat enemmän kuin vain arvokkaita materiaaleja. Nimi Shamballa Jewels on saanut inspiraationsa Himalajan myyttisestä valtakunnasta", Mads kertoo.


Kööpenhaminalaisista veljeksistä huokuu ammattitaito ja viileys. Molemmilla on valkoiset parrat, sormissa sormukset, rannekorut ja pitkät kaulakorut. Siitä huolimatta he vaikuttavat nöyriltä ja hyvin tasapainoisilta.


"Vuonna 2001, aivan Shamballa Jewelsin perustamisen alussa, saimme tilaisuuden suunnitella rannekorun musiikki-ikoni Jay-Z:lle. Tuohon aikaan monet julkkikset alkoivat harjoittaa joogaa ja meditaatiota. Jay-Z oli osa tätä liikettä ja pyysi rannekorua, joka olisi meditatiivisempi kuin rap-maailman perinteiset korut", Mads kertoo.


Luotiin joukko kultaisia helmiä, joihin kaiverrettiin räppärin henkilökohtainen logo ja nimikirjaimet ja joita koristi kaksi puolen karaatin timanttia. Tämä oli alku sille, mikä nyt on ikoninen punottu rannekoru, joka tunnetaan nimellä Shamballa®. Siitä alkoi myös matka, joka huipentui Madsin ja Mikkelin nykyiseen menestykseen.


Yhdessä Villa Copenhagenin kanssa


Veljeksillä on nyt päämyymälä Kööpenhaminassa. Lisäksi he ovat signeeranneet Kööpenhaminassa sijaitsevan viiden tähden Villa Copenhagen -hotellin sisustuksen.


  • Suunniteltu juuri sinua varten

    Yksinomaan miehille suunnattujen korujen menestys ei ole niin yllättävää kuin moni saattaa luulla.

  • Mikkel huomauttaa, että miehet ovat vuosisatojen ajan käyttäneet koruja osoituksena uskostaan tai saavutuksistaan. Ajan myötä nämä korvattiin puvuilla ja kelloilla.

  • "Uskoimme ja uskomme edelleen, että nämä kaksi perinnettä voidaan yhdistää", Mikkel sanoo.

  • Tanskalaisten veljesten koruissa on kyse perinteistä ja historiasta. Paikka ikivanhan itämaisen filosofian ja pohjoismaisten muotoiluperinteiden välimaastossa. Lisäksi sillä on hyvin eksklusiivinen ero:

  • "Korumme räätälöidään asiakkaalle, ja ne tarjoavat keräilijöille ainutlaatuisen mahdollisuuden luoda henkilökohtaisen aarteen, joka edustaa niitä arvoja ja muistoja, joiden mukaan kukin haluaa elää."

  • Ajan myötä heidän kokoelmansa on laajentunut kaulakoruihin, korvakoruihin, sormuksiin ja kalvosinnappeihin, ja se palvelee nyt sekä miehiä että naisia.

Korujen taustalla oleva visio

Veljeksillä itsellään on molemmissa käsivarsissa useita rannekoruja, joista osa on klassisia ja osa henkilökohtaisia. Niiden merkitys on yksityinen, mutta riippumatta jalokivistä, kullasta tai timanteista, visio on jotain paljon ylellistä ja materialistista.


"Olemme molemmat harrastaneet joogaa jo vuosia, ja olemme aina olleet uteliaita siitä, miten ihmiset ovat vuosisatojen ajan käyttäneet lisävarusteita, kuten


rukoushelmiä ja meditaatiota, sisäisen minänsä tutkimiseen. Tämä on jotain, mitä me kaikki voimme nykyään oppia paremmin - pysähtyä, hengittää ja löytää tasapaino", Mikkel sanoo.


Juuri tämän veljekset haluavat ihmisten kokevan ja muistavan korujensa ja niiden edustamien symbolien kautta.


"Tämä visio on ollut meille tärkeä alusta alkaen, ja se on vieläkin ajankohtaisempi nyt, kun ihmiset etsivät jotain ylellistä, joka ylittää materialismin."


"Kyse on arvojen muistamisesta elämässä."


Viimeisimmät lisäykset