Information about COVID-19

Read about how we, as a hotel chain, act in connection to the coronavirus, and what applies for changes and cancellations here

 
Tämä sivu on tarkoitettu uudemmille selaimille. Parhaan vierailukokemuksen aikaansaamiseksi, ole hyvä ja päivitä selaimesi uudempaan versioon.

Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet tänne tavallisimpia kysymyksiä koskien hotellejamme, matkakokemustasi, varaamista, esteettömyyttä, asiakaspalvelua ja paljon muuta. Löydät vastaukset alta kunkin kysymyksen kohdalta.

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Alta löydät vastauksia seuraaviin osa-alueisiin liittyen. 

 

Jos kaipaat jotakin muuta tietoa, ota meihin yhteyttä täältä



Ehdot

Mitkä ehdot koskevat minua, joka käytän kotisivuanne ja/tai Nordic Choice Hotelsin sovellusta?

Täältä voit lukea Nordic Choice Hotelsin kotisivujen ja sovelluksen käyttöehdoista. Ehdoissa on selkeästi kuvailtu se, kuinka työskentelemme digitaalisten tuotteidemme kanssa ja mitä sinä hyväksyt käyttäessäsi niitä. Siellä kerrotaan muun muassa, mitkä ehdot ovat voimassa varatessasi huonetta itsellesi tai muille sekä millaisia peruutusehtoja sovelletaan.  

Mitä Nordic Choice Hotels tekee noudattaakseen GDPR:aa ja mistä voin lukea, kuinka te käytätte henkilötietojani? 

Haluamme, että tunnet olosi turvalliseksi käyttäessäsi palvelujamme ja digitaalisia tuotteitamme. Yleisistä ehdoistamme ja tietosuojakäytännöstämme voit lukea kaiken siitä, kuinka keräämme, käsittelemme ja tallennamme henkilökohtaisia tietojasi, kun käytät palvelujamme esimerkiksi kotisivuillamme ja sovelluksessamme. Sielä löytyy myös tietoa siitä, kuinka tietojasi käytetään, kun markkinoimme - kaikki tämä sen vuoksi, että voit luottaa siihen, että kannamme vastuumme suojataksesi sinua ja henkilötietojasi. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

 

 Eläimet

Voinko ottaa koirani mukaan hotelliin?

Kyllä! Me Nordic Choice Hotelsissa rakastamme koiria. Lähes kaikissa Comfort Hotel-, Quality Hotel- ja Clarion Hotel -ketjujen hotelleissa on jonkin verran huoneita, jotka on varattu sinulle, joka matkustat lemmikkisi kanssa. Jos aiot yöpyä jossakin itsenäisistä hotelleistamme, sinun tulee ottaa yhteyttä suoraan hotelliin ottaaksesi selvää heidän säännöistään koskien lemmikkejä. Lisäksi kaikkien hotellien tulee tietää etukäteen, että saavut koirasi kanssa, jotta saatte lemmikkiystävällisen huoneen. Ota yhteyttä hotelliin tai asiakaspalveluun ennen kuin viet loppuun huonevarauksen kotisivujemme tai sovelluksemme kautta, jotta voimme varmistaa, että erityisesti koirille sopiva huone on saatavilla. Lisämaksu koiran tuomisesta huoneeseen on 250 SEK/NOK/DKK tai 25 EUR per vierailu. Opaskoirista ei veloiteta lisämaksua esitettyä todistusta vastaan.

Voinko ottaa huoneeseen muita lemmikkejä kuin koiran?

Se riippuu siitä, millaisen lemmikin aiot tuoda mukanasi ja millaiset säännöt kyseistä hotellia koskevat. Ota yhteyttä kyseessä olevaan hotelliin saadaksesi lisätietoa heidän säännöistään koskien lemmikkejä hotellihuoneissa. 

Voinko varata koirille sopivan huoneen kotisivuiltanne? 

Valitettavasti se ei ole mahdollista. Jokaisessa hotellissa on rajoitettu määrä huoneita, joissa koirat ja mahdollisesti muut lemmikit ovat sallittuja ja sen vuoksi sinun tulee itse ottaa yhteyttä hotelliin ennen varauksen tekemistä varmistaaksesi, että sellainen huone on saatavilla. Sen jälkeen voit tehdä varauksen kotisivujemme tai sovelluksen kautta. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

Esteettömyys & allergiat

Kuinka varaan huoneen, joka sopii liikuntarajoitteiselle?

Varataksesi esteettömän huoneen ota yhteyttä asiakaspalveluun tai suoraan hotelliin. Hotelleilla on rajoitettu määrä huoneita, jotka ovat esteettömiä.

Millaisia huoneita tarjoatte?

Suuressa osassa hotellejamme on erityisiä huoneita, jotka sopivat liikuntarajoitteisille. Ota yhteyttä hotelliin tai asiakaspalveluun varauksen teon yhteydessä, jotta sellaisen huoneen saatavuus voidaan varmistaa. 

Mitä jos tarvitsen mukaan opaskoiran tai saattajan?

Olet lämpimästi tervetullut meille! Samassa huoneessa yöpyvästä opaskoirasta tai mukana seuraavasta saattajasta ei veloiteta erikseen esitettyä todistusta vastaan.

Löytyykö teiltä allergiaystävällisiä huoneita?

Suuressa osassa hotellejamme on erityisiä huoneita, jotka sopivat sinulle, jolla on allergia. On toki tärkeää, että otat yhteyttä hotelliin ennen varauksen tekoa, jotta sellaisen huoneen saatavuus voidaan varmistaa. 

Olen allerginen tietyille elintarvikkeille. Voitteko järjestää erityisruokavalioni mukaista tarjottavaa?

Täältä voit lukea lisää ruoasta & juomasta hotelleissamme. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

Hintatakuu 

Onko teillä hintatakuuta?

Meillä on hintatakuu suuressa osassa hotellejamme, kun varaat Nordic Choice Hotelsin kanavien kautta. Lue lisää ja tutustu ehtoihin sekä toimintatapoihin täällä

 

 USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


  

Hotellit

Millaisia hotelleja te tarjoatte?

Meillä on kolme eri ketjua: Comfort HotelQuality Hotel  ja Clarion Hotel, johon myös Clarion Collection sisältyy. Lisäksi tarjoamme joukon  ainutlaatuisia hotelleja, joihin voit tutustua täällä

Etsin lentokenttähotellia. Onko teillä sellaista?

Kyllä, meillä on joukko hotelleja, jotka sijaitsevat pohjoismaisten lenttokenttien tuntumassa tai niiden läheisyydessä. Katso lista ja kartta lentokenttähotelleista täällä

Haluan yöpyä hotellissa, jossa on uima-allas. Onko teillä sellaista?

Täältä näet kaikki hotellimme, joissa on uima-allas

Haluan mennä hotelliin, jossa on kylpylä. Mistä löydän sellaisen?

Täältä näet listan kaikista hotelleistamme, jotka tarjoavat kylpylän

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


  

Lahjakortti

 

Digitaaliset lahjakortit

Kuinka voin ostaa digitaalisen lahjakortin?

Voit tehdä sen verkkosivustollamme.

Voinko antaa lahjakortin jollekin toiselle?

Kyllä! Kun ostat lahjakortin, voit valita onko se sinulle vai jollekin muulle. Jos haluat antaa sen lahjaksi, kirjoita vain sen henkilön sähköpostiosoite, jolle haluat sen antaa.

Olen saanut lahjakortin. Missä voin käyttää sitä? 

Onnittelut! Maksat lahjakortilla suoraan hotellissa, joko vierailustasi ravintolaan, kylpylään tai mihin tahansa mihin haluat sitä käyttää. Kun varaat huoneen nordicchoicehotels.fi-sivustossa, valitse maksutapa Web Price Flex tai Club Price – siten voit maksaa sillä saapuessasi. Lahjakorttia ei voi käyttää ennakkomaksuvarauksissa. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, ja he auttavat sinua varauksen tekemisessä.

Pitääkö minun käyttää koko lahjakortin arvo kerralla?

Ei, se ei ole välttämätöntä. Lahjakorttisivulla näet, kuinka paljon rahaa kortillasi on jäljellä – vieritä vain sivun alaosaan, paina "tarkista lahjakortin saldo" ja kirjoita siihen lahjakorttisi koodi.

Missä ja missä voin käyttää lahjakorttia?

Kaikkialla Nordic Choice Hotels -maailmassa! Kuvittelet vain, että lahjakortti on rahaa. Voit käyttää sitä maksamaan hotellivarauksia, kylpylähoitoja, ravintoloissa ja baareissa, mutta myös kaikkeen muuhun mitä hotellit tarjoavat.

Voit käyttää sitä myös ketjuhotelleissamme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Collection® ja Clarion Hotel® sekä itsenäisissä hotelleissamme, kuten Hotel Kämp, Hotel Lilla Roberts, Hotel F6 ja Yasuragi.

Kuinka kauan lahjakortti on voimassa?

Digitaaliset lahjakortit ovat voimassa 12 kuukautta ostopäivästä alkaen.

Pitääkö lahjakortin olla voimassa, kun olen hotellissa tai kun varaan?

Koska sinun on maksettava lahjakortilla hotellissa, sen on oltava voimassa silloin, kun kirjaudut sisään tai maksat sen kanssa ravintolassa jne. 

Mitä teen, jos en ole saanut lahjakorttia, mutta näen, että se on maksettu?

Jos et ole saanut lahjakorttia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Sieltä autetaan myös, jos olet kadottanut lahjakorttisi.

Voinko perua ostokseni?

Kyllä! Sinulla on ostopäivästä lähtien 14 päivää aikaa perua ostoksesi.

Onko lahjakortin voimassaoloa mahdollista jatkaa?

Ei, se ei valitettavasti ole mahdollista. Lue lisää käyttöehdoista.

Mitkä ovat lahjakorttiehdot?

Voit lukea kaikki ehdot täältä.

 

Muut lahjakortit

Kuinka ostan lahjakortin?

Täältä näet, millaisia lahjakortteja myymme ja kuinka voit ostaa niitä

Olen kadottanut lahjakorttini. Voitteko korvata sen?

Valitettavasti emme korvaa kadonneita lahjakortteja. 

Minulla on lahjakortti, jossa on kiinteä summa. Kuinka varaan ja mistä hotelleista voin varata?

Jos sinulla on lahjakortti kiinteällä summalla, voit käyttää sen kaikissa hotelleissamme. Varaa huoneesi suoraan täältä kotisivuiltamme, hotellin kautta tai asiakaspalvelustamme. Varmista, että varaamasi hintatyyppi maksetaan saapumisen yhteydessä. Et voi valita hintatyyppejä, joissa on etukäteismaksu tai varata paketteja/kampanjoita lahjakortillasi. 

Minulla on lahjakortti, joka on maksettu Nordic Choice Club -palkintopisteillä ja jonka varauskoodi on "LVERDI". Kuinka varaan ja mistä hotelleista voin varata?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun varataksesi tällä lahjakortilla. Täältä näet listan palkintohinnoista hotelleittain. Palkintopistehotellivaraus koskee tiettyä päivittäistä osuutta hotellin Standrard-huoneista. Useat hotelleistamme tarjoavat myös Superior-huoneita palkintopisteiden käyttämiseen paikan päällä ja pääsyä niihin ylimääräisten pisteiden käyttämistä vastaan.

Minulla on lahjakortti, jossa on varauskoodi"LGIFT". Kuinka varaan ja mistä hotelleista voin varata?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 0771 666 700 tai sähköpostitse käyttäen osoitetta  booking@choice.se varataksesi tällä lahjakortilla. Voit varata huoneen kaikissa ketjujemme Clarion Hotel (sis. Clarion Collection), Comfort Hotel ja Quality Hotel hotelleissa. Tämä lahjakortti ei koske huoneita itsenäisissä hotelleissamme. Palkintopistehotellivaraus koskee tiettyä päivittäistä osuutta hotellin Standrard-huoneista.

Voinko ostaa lahjakortin ansaitsemillani Nordic Choice Club -pisteillä?

Kyllä voit. Täytä lomake täällä

Voinko yhdistää Nordic Choice Club -palkintopisteitä Be My Guest -lahjakorttiin?

Nordic Choice Club -palkintopisteiden yhdistäminen lahjakortin tai palkintopisteiden ostamiseen ei onnistu. Ota yhteyttä asiakaspalveluun tässä ja muissa maksutapojen yhdistämistä koskevissa kysymyksissä.  

Voinko antaa Be My Guest -lahjakorttini jollekin muulle?

Kyllä, se sopii erinomaisesti. Be My Guest -lahjakortti ei ole sidottu tiettyyn henkilöön, vaan sen voi käyttää kuka tahansa. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


  

 Lapset & perhe

Kuinka paljon lapsen yöpyminen maksaa?

Korkeintaan kaksi alle 9-vuotiasta lasta yöpyy hotelleissamme veloituksetta, kun he jakavat huoneessa valmiiksi olevan vuoteen vanhempiensa kanssa. Paikallisia poikkeuksia voi esiintyä. Vuodesohvasta, lisävuoteesta, kaappivuoteesta, vuodesängystä tai vastaavasta veloitetaan erillinen maksu per vuorokausi.

Minkälaisia vuoteita lapsille on saatavilla hotellihuoneissanne?

Varatessasi huoneen voit valita, millaisessa vuoteessa lapsesi nukkuu/nukkuvat. Matkasänky on pieni varavuode, joka sijoitetaan hotellihuoneeseen. Valinta Vanhempien vuode tarkoittaa, että jaat osan vuoteestasi lapsesi/lapsiesi kanssa. Oma vuode tarkoittaa, että lapsella on oma nukkumapaikka. Varaus yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle omassa vuoteessa tarkoittaa, että kummallakin tulee olemaan oma puolensa parivuoteesta. Varattaessa kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle omassa vuoteessa huoneessa tulee olemaan lisävuode tai jonkin muuntyyppinen, erillinen vuode.

Kuinka paljon lisävuode maksaa?

Lisävuode maksaa 25 €/vuorokausi Comfort Hoteleissa, Quality Hoteleissa ja Clarion Hoteleissa sekä 30 /vuorokausi Clarion Collection Hoteleissa. Paikallisia poikkeuksia voi esiintyä. Lisävuoteiden hinnat vaihtelevat itsenäisissä hotelleissamme. Ota yhteyttä hotelliin tai asiakaspalveluun saadaksesi tietää täsmällisen hinnan. Lisävuoteeksi lasketaan: vuodesohva, vuodetuoli, laatikkovuode, kaappivuode (avatttava seinävuode) ja muut vastaavat.

Onko huoneiden välissä ovi, jotta lapset voivat nukkua toisessa huoneessa?

Useissa hotelleissamme on yhdistettäviä huoneita, mikä tarkoittaa, että huoneiden välinen ovi voidaan avata. Joissakin hotelleissamme tällaisisten huoneiden varaamisesta veloitetaan lisämaksu. Ota yhteyttä hotelliin tai asiakaspalveluun ennen varauksen tekemistä saadaksesi lisätietoja ja tehdäksesi varauksen. 

Onko hotellissa yöpymiselle olemassa ikärajaa?

Kyllä. Alaikäiset (alle 18-vuotiaat lapset) eivät saa kirjautua hotelliin ja/tai yöpyä yksinään ilman vanhempaansa/huoltajaansa/muuta vastuussa olevaa aikuista. Joissakin hotelleissamme on vähimmäisikäraja esimerkiksi kylpylään, rentoutumisosastolle tai kuntosalille pääsemiseksi. Tutustu juuri sinun hotelliasi koskeviin lisätietoihin sekä hotellin valikoimaan saadaksesi lisää tietoa. 

 

 USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

 

 Nordic Choice Club & palkintopisteet

Kuinka paljon palkintopisteitä saan yöpymisestäni?

Saat 1 palkintopisteen jokaista käyttämääsi kruunua (SEK/NOK/DKK) kohti vierailuillasi Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Varatessasi vierailuja Suomessa ja Baltian maissa saat 10 palkintopistettä kutakin vierailuusi käyttämääsi euroa kohti. Jos yövyt hotellissa tapahtuman tai pakettitarjouksen yhteydessä, jossa majoitusta ei ole erikseen eritelty, saat 1 000 palkintopistettä yötä kohti. Löydät lisää tietoa jäsenehdoistamme

Haluan varata vierailun palkintopisteilläni, mutta löydän saatavilla olevia huoneita vain tavallisella maksutavalla. Miksi? 

Kaikissa hotelleissamme on varattu rajoitettu määrä Standard- ja/tai Superior-huoneita, joita voi varata palkintopisteillä. Huonevaraus muilla hintavaihtoehdoilla ei siis vaikuta siihen, onko palkintopistehuoneita saatavilla. Hotellissa voi olla saatavilla vapaita huoneita normaaliin hintaan, vaikka palkintopistehuoneet olisivat loppuunvarattuja. Suosittelemme aina, että olet liikkeellä hyvissä ajoin halutessasi varata palkintopistehuoneen, erityisesti suosituimmissa kohteissamme, kuten Tukholmassa, Göteborgissa ja Malmössä.  

Saanko jäsenetuja, kun varaan verkoperustaisten varaussivustojen, kuten sivustojen Booking.com, Expedia.com, Hotels.com tms. kautta?

Ei, et saa palkintopisteitä varatessasi näiden sivujen kautta. Mutta saat kuitenkin kaikki jäsentasoosi liittyvät edut riippumatta siitä, kuinka ja mistä varaat. Lue lisää ansaituista palkintopisteistä ja niiden ehdoista täältä.   

Voinko jakaa jäsenyyteni kumppanini kanssa?

Et, jäsenyys Nordic Choice Clubissa on henkilökohtainen ja koskee vain yhtä henkilöä. Kaksi henkilöä ei voi jakaa jäsenyyttä.  

Saanko palkintopisteitä, jos varaan huoneen jollekin toiselle?

Et, jäsenyys Nordic Choice Clubissa on henkilökohtainen ja koskee vain jäsenyyden haltijaa. Sinun täytyy siis itse yöpyä huoneessa saadaksesi palkintopisteet. 

Saanko palkintopisteitä myös "no show"-tapauksessa – jos en saavu paikalle?

Et, sinun tulee kirjautua sisään ja yöpyä huoneessa saadaksesi palkintopisteet. 

Voinko varata huoneen muille minun jäsenalennuksellani (hintatyyppi Club Price)?

Et, jäsenalennukset ovat henkilökohtaisia ja jäsenalennuksen voit saada vain huoneesta, jossa sinä itse yövyt. 

Voinko maksaa yöpymiseni osittain palkintopisteillä?

Valitettavasti ei ole mahdollista maksaa yöpymistä osittain palkintopisteillä. Sinulla täytyy olla riittävästi pisteitä, jotta ne kattavat koko vaaditun summan.
Lue lisää siitä, kuinka voit käyttää pisteitäsi, täältä

Voinko varata kaksi peräkkäistä yötä, joista yksi maksetaan palkintopisteillä ja toinen rahalla?  

Kyllä, voit yhdistää yöpymisen palkintopisteillä yöpymiseen tavallisella maksutavalla. Sinun tulee kuitenkin tehdä kaksi erillistä varausta. Varaa ensin yö palkintopisteillä, jonka jälkeen voit maksaa normaalisti. 

Tee näin:

1. Varaus palkintopisteilläsi: Valitse hintatyyppi: "Maksa palkintopisteilläsi", joka tulee näkyviin, kun kirjautunut sisään.

2. Toinen varaus, jossa valitset toisen hintatyypin (voit olla edelleen sisäänkirjautuneena) ja samanlainen huonetyyppi kuin ensimmäisessä varauksessa.Voit valita saatavilla olevista hintatyypeistä sellaisen, jossa varaus maksetaan rahalla eikä palkintopisteillä.

3. Kun yöpymiset on varattu, ota yhteyttä hotelliin ja ilmoita, että olet tehnyt kaksi varausta, jotka haluat yhdistettävän toisiinsa.

En ole saanut palkintopisteitä varauksesta, jonka tein tarjoussivustolla (esim. tupla- tai triplapalkintopisteet, MasterCardilla tms.). Milloin nämä pisteet rekisteröidään?

Tarkasta ensin, että seuraavat ehdot täyttyvät:

  • Onko kulunut 24 tuntia siitä, kun tavalliset pisteesi lisättiin profiiliisi Omille sivuillesi?
    Oletko varannut tarjouksen ehtojen mukaisesti?
    Mitä rekisteröintipäivää tarjouksesi koski? Jotkut tarjoukset reisteröidään vain kerran kuukaudesssa tai tiettyinä päivinä. 

Jos kaikki ehdot täyttyvät, mutta pisteitäsi ei ole kuitenkaan rekisteröity jäsenprofiiliisi, ota yhteyttä asiakaspalveluun

Kuinka ravintolakupongit toimivat? 

Yöpyessään hotelliketjuissamme Clarion Hotel® ja Quality Hotel™ ja itsenäisissä hotelleissamme Ruotsissa tai Suomessa Nordic Choice Clubin jäsenet saavat ravintolakupongin. BLUE-jäsenet saavat: 35 SEK/NOK/DKK tai 4 EUR. SILVER-jäsenet saavat 75 SEK/NOK/DKK tai 8 EUR, sekä GOLD- ja PLATINUM-jäsenet: 125 SEK/NOK/DKK tai 13 EUR.

Kuponki voidaan käyttää ruokaan tai juomaan hotellin ravintolassa (ei koske alkoholia eikä savukkeita). Quality Hotel®-ketjussa kuponki voidaan käyttää myös valikoituihin ruokiin ja juomiin ravintolasta Lounge 24. Suomessa vaaditaan aamiaisen ostamista samanaikaisesti, jotta kuponki voidaan käyttää alkoholiin. Ravintolakupongit ovat henkilökohtaisia ja niihin on merkitty päivämäärä ja ne ovat voimassa vain ilmoitettuina päivinä. Niitä ei voi kerätä tai muuttaa rahaksi eikä mahdollista erotusta anneta rahana. Clarion Collection -hotelleissa Clarion Hotel®-ketjun sisällä ei myönnetä ravintolakuponkeja.

Saanko palkintopisteitä ravintolavierailuistani hotellienne ravintoloissa? Ja tarvitseeko minun yöpyä hotellissa saadakseni pisteitä?

Kyllä, yöpyvänä vieraana saat palkintopisteitä vieraillessasi Clarion Hotel- ja Quality Hotel -ketjujen hotelliravintoloissa sekä itsenäisistä hotelleistamme Norjassa ja Tanskassa.

  • Saadaksesi pisteitä sinun täytyy yöpyä hotellissa sekä laittaa huomautus oveen.
  • Pisteet rekisteröidään uloskirjautumisen yhteydessä. Saat palkintopisteitä siitä osuudesta, joka koskee ruokaa, ei alkoholia.
  • Ruotsissa ja Suomessa saat ravintolakupongin Clarion Hotel- ja Quality Hotel -ketjuissa sekä itsenäisissä hotelleissa. Lue lisää asiasta yläpuolelta. 
Minulla on korkea jäsentaso toisessa hotelliketjussa. Voitteko sovittaa tasoni siinä tapauksessa, että siirrän jäsenyyteni teidän ketjuunne?

Valitettavasti emme tarjoa tason sovittamista muihin hotelliketjuihin nähden.

 USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


Nordic Choice Hotelsin sovellus

Kuinka voin peruuttaa varaukseni?

Jotkut varauksista ovat peruutettavissa sovelluksen kohdasta "Varauksen tiedot". Jos Peruuta-painike ei ole käytettävissä ja varaus on mielestäsi peruutettavissa, ota yhteyttä Asiakaspalveluun asian ratkaisemiseksi.

Mistä voin nähdä aiemmat varaukseni?

Jos teit varauksesi verkkosivustomme kautta, voit nähdä nämä aiemmat varaukset "Omalta sivulta" verkkosivustomme kautta. Tällä hetkellä aiempia varauksia ei ole mahdollista nähdä, mikäli ne on tehty jotakin muuta kanavaa käyttäen. Työskentelemme parhaillaan asian korjaamiseksi.

Voinko pyytää kuitin aiemmasta yöpymisestäni?

Jos teit varauksesi verkkosivustomme kautta, voit pyytää kuitin "Omalta sivulta" verkkosivustomme kautta. Muussa tapauksessa voit ottaa suoraan yhteyttä hotelliin.

Voinko varata palkintoyön sovelluksen avulla?

Kyllä. Voit varata palkintoyön sovelluksessa olevan "Oman sivun" kautta. Vieritä kohtaan "Pistekauppa" tehdäksesi varauksesi.

Miksi en löydä varaustani sovelluksesta?

Etkö löydä varaustasi? Varauksen loppuun viemisen jälkeen voi kulua yksi tunti ennen kuin sen tiedot näkyvät sovelluksessa. On olemassa useita mahdollisia syitä sille, miksi varauksesi ei näy sovelluksessa.

  • Varaukset, jotka on tehty muiden matkanvarauspalveluiden (esim. booking.com, hotels.com tai expedia.com) kautta, eivät yhdisty jäsennumeroosi eivätkä siksi ole nähtävillä sovelluksessa.
  • Varaukset, jotka on tehty ilman sisäänkirjautumista tai jotka Asiakaspalvelu tai hotelli on tehnyt puolestasi ilmoittamatta jäsennumeroasi, eivät ole nähtävillä sovelluksessa. Voit varmistaa varauksesi näkyvyyden sovelluksessa ottamalla puhelimitse yhteyttä Asiakaspalveluun ja he auttavat sinua.
  • Hotelli ei vielä tue sovellusta. Teemme kaikkemme siirtääksemme kaikki hotellimme järjestelmään, joka tukee sovellusta. Tällä hetkellä jäljellä on vielä muutamia hotelleja, jotka eivät tue sovellusta.
Miksi näen vain yhden varauksen?

Voit nähdä kaikki tulevat varauksesi pyyhkäisemällä vasemmalle ja oikealle osiossa "Vierailuni".

Voinko käyttää sovellusta omalla kielelläni?

Tarjoamme sovelluksen englannin-, norjan-, ruotsin-, tanskan- ja suomenkielisenä. Sovellus noudattaa puhelimessasi valitsemaasi kielivalintaa, jonka voit löytää puhelimesi asetuksista. Jos muutat puhelimesi asetuksia, sulje sovellus ja avaa se uudelleen ladataksesi uuden kieliversion.

Miksi en voi nähdä joihinkin hotelleihin tekemiäni varauksia?

Teemme parhaamme siirtääksemme kaikki hotellimme järjestelmään, joka tukee sovellusta. Tällä hetkellä on vielä muutamia hotelleja, jotka eivät tue sovellusta.

Kuinka voin päivittää profiilitietoni?

Ajan mittaan tulee olemaan mahdollista päivittää profiilitiedot suoraan sovelluksessa. Siihen asti ole hyvä ja kirjaudu sisään "Omalle sivulle" verkkosivustollamme ja päivitä tietosi sinne. Voit myös soittaa Asiakaspalveluun tai chattailla kanssamme, niin järjestämme asian.

Onko hotellissani käytössä mobiiliavain?

Useat hotellimme tukevat mobiiliavainta ja monet muut ovat pian tämän ominaisuuden tuen piirissä. Kuten voit kuvitella, kyseessä on toimenpide, joka vaatii hotellin kaikkien huoneiden ovien muuttamisen, joten prosessi etenee hitaasti, mutta varmasti. Teemme kaikkemme voidaksemme tarjota tämän ominaisuuden mahdollisimman monessa hotellissa.

Millaisten asioiden hoitamiseen voin käyttää chattia?

Käyttäessäsi chat-toimintoa olet yhteydessä suoraan sen hotellin henkilökunnan kanssa, jossa tulet yöpymään. Voit kysyä heiltä esimerkiksi aamiaisen tarjoiluaikaa tai ilmoittaa eri asioista, kuten siitä, että otit huoneesi minibaarista pullollisen punaviiniä ja haluat, että se lisätään huonelaskuun. Saat tarvitsemasi avun ja tämän ansiosta check-out tulee hoitumaan joutuisammin.

Kuinka voin kopioida jäsennumeroni?

Siirry sovelluksessa kohtaan "Oma sivu" ja paina sormella jäsennumeroa. Valitse 'Kopioi'.

Kuinka voin lisätä minibaarista ottamani tuotteet huonelaskuuni?

Ota yhteyttä hotellin vastaanottoon, jotta he voivat lisätä veloituksen laskuusi. Tämä onnistuu suoraan check-outin yhteydessä tai chat-toiminnon kautta.

Miksi varausnumero ei ole sama kuin vahvistuksessa ilmoitettu numero?

Jos olet tehnyt varauksesi jonkin toisen kanavan kuin verkkosivustomme kautta, vahvistuksessa oleva numero poikkeaa varausnumerosta. Älä ole kuitenkaan huolissasi, sillä tulet joka tapauksessa nauttimaan samasta upeasta palvelustamme, varaustavastasi riippumatta.

Voinko käyttää check-in-itsepalvelupistettä, jos olen tehnyt varaukseni jotakin muuta kautta kuin sivustolta choice.fi?

Kyllä voit! Jos kuitenkin haluat nähdä varauksesi sovelluksessasi, ota yhteyttä Asiakaspalveluun tai suoraan hotelliin, jotta he voivat lisätä jäsennumerosi varaukseesi.

Voinko kirjautua ulos käyttäen itsepalvelupistettä, jos olen maksanut vierailun etukäteen, mutta lisännyt sitten jotakin huonelaskuuni?

Kyllä. Voit maksaa kaikki huonelaskusi lisäveloitukset check-outin yhteydessä joko itsepalvelupisteessä tai sovelluksen kautta.

Olen tehnyt useita varauksia omalle nimelleni – voinko käyttää itsepalveluna toimivaa check-in-palvelua?

Jos nimellesi on tehty useita varauksia, ole hyvä ja ota yhteyttä vastaanottoon sisäänkirjautumista varten.

Mistä voin löytää jäsenaikani ja tiedon siitä, milloin palkintopisteeni vanhenevat?

Voit tarkastella jäsenaikaasi ja palkintopisteiden vanhenemisajankohtaa koskevia tietoja "Omalla sivulla" verkkosivustomme kautta.

   USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 Pysäköinti

Onko hotellilla pysäköintiä? Kuinka varaan pysäköinnin?

Tiedon siitä, onko hotellilla pysäköintimahdollisuus, löydät kunkin hotellin omalta sivulta täällä kotisivuillamme (Usein kysyttyjen kysymysten osiosta tai Palveluista). Löydät kaikki hotellimme täältä. Joissakin hotelleissa voit varata pysäköinnin etukäteen, jolloin voit ottaa yhteyttä hotellin vastaanottoon tai varata niiden lisävalintojen kautta, jotka sinun on mahdollista ostaa varauksesi teon yhteydessä. 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

Ruoka & juoma

Minulla on ruoka-allergia, mitä hotellinne tarjoaa vaihtoehdoksi?

Teemme parhaamme tyydyttääksemme kaikkien vieraidemme tarpeet ja toivotut ruokavaliot. On kuitenkin tärkeää ottaa yhteyttä hotelliin etukäteen sen varmistamiseksi, että voimme vastata kaikkiin toivomuksiin koskien erityisruokavaliota tai ruoka-allergiaa.

Kuuluuko aamiainen aina hintaan?

Aamiaisbuffetti kuuluu hintaan lähes kaikissa hotelleissamme, kun varaat huoneen täältä kotisivuiltamme. Saadaksesi tietoa poikkeuksista ja aterioista, tutustu yksityiskohtaiseen ateriatietoon alapuolelta.  

Mitkä ateriat kuuluvat hotellin huonehintaan?
  • Clarion Hotel: Aamiainen (lisäveloitusta vastaan Clarion Hotel Copenhagen Airportissa).         
  • Clarion Collection Hotel: Aamiainen, iltapäiväkahvi - Afternoon Sweets, ja illallinen - Tonight’s Special. 
  • Comfort Hotel: Aamiainen (Comfort Hotel Vesterbrossa aamiainen sisältyy tietyissä huonetyypeissä). 
  • Comfort Hotel Xpress: Ei ateriaa, aamiaispussi & yksinkertaista pikkupurtavaa on ostettavissa hotellin Delistä.
  • Quality Hotel: Aamiainen (poikkeus: Quality Airport Hotel Danissa aamiainen lisäveloitusta vastaan).
  • Itsenäiset hotellit: Aamiainen sisältyy (poikkeus: At Six- & Hobo-hotelleissa lisäveloitusta vastaan).
Mitä Early Bird -aamiainen tarkoittaa?

Early Bird -aamiainen on yksinkertaisempi versio klassisesta aamiaisbuffetistamme. Antaaksemme kaikille vieraillemme hyvän alun päivälle valmistelemme yksinkertaisia aamiaispusseja, joihin sisältyy esimerkiksi voileipä, kahvi ja mehu ja jonka voit noutaa aulasta, kun sinun täytyy lähteä ennen aamiaisravintolan aukeamista. Katso aukioloajat kunkin hotellin  kotisivulta.  

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 


Sisään- ja uloskirjautuminen

Millaiset sisään- ja uloskirjautumisajat ovat voimassa?
  • Normaali sisäänkirjautumisaika: Varmuudella alkaen klo 15.00
  • Normaali uloskirjautumisaika: Klo 12.00 mennessä

Paikallisia poikkeuksia voi esiintyä.

Ollaksesi aivan varma siitä, milloin voit kirjautua sisään tai ulos, vieraile kyseisen hotellin omalla sivulla täällä kotisivuillamme. Täältä löydät linkit kaikkiin hotelleihimme

  • Comfort Hoteleissamme sinulla on aina mahdollisuus myöhäiseen uloskirjautumiseen (klo 18.00) sunnuntaisin, kun olet sopinut asiasta vastaanoton kanssa. 
  • Jos olet silver-, kulta,- tai platinum-jäsen Nordic Choice Clubissa, voi sinulla myös olla mahdollisuus veloituksettomaan myöhäiseen uloskirjautumiseen/aikaiseen sisäänkirjautumiseen. Siitä täytyy sopia hotellin vastaanoton kanssa ennen saapumista tai sen yhteydessä. Täältä voit nähdä, millä jäsentasoilla on sellainen etu. Sinua, jolla ei ole tätä etua jäsenyytesi puolesta, voidaan tästä palvelusta veloittaa erikseen.
Kuinka myöhään voi kirjautua sisään? Tarvitseeko minun ilmoittaa, jos olen tulossa myöhään?

Jos olet tehnyt takuun huoneestasi luottokortilla tai Nordic Choice Clubin jäsennumerolla, voit kirjautua sisään silloin, kun haluat hotellin normaalin sisäänkirjautumisajan jälkeen. On kuitenkin hyvä ilmoittaa, jos uskot saapuvasi hyvin myöhään (keskiyön jälkeen). Jos et ole jättänyt takuuta huoneestasi, sinun tulee kirjautua sisään ennen klo 16.00 saapumispäivänä. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 


Tarjoukset & kampanjat

Sain postia koskien alennustarjousta. Kuinka voin varata sen?

Yhä suurempi osa vastaanottamistasi tarjouksistamme täytyy varata suoraan sen linkin kautta, joka on vastaanottamassasi sähköpostissa. Tämä koskee erityisesti tarjouksia, jotka lähetetään Nordic Choice Clubin uutiskirjeiden ja/tai henkilökohtaisten tarjoustesi yhteydessä. Voit myös nähdä voimassa olevat tarjoukset koottuna Kaikki tarjoukset -osioon täällä

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON 


 

 

 Työpaikat & ura

Millaisia uramahdollisuuksia Nordic Choice Hotelsissa on?

Nordic Choice Hotelsista löytyy suuri määrä erilaisia uramahdollisuuksia. Voit työskennellä jossakin yli 190 hotellistamme ympäri Pohjoismaita ja Baltiaa tai pääkonttorillamme Tukholmassa tai Oslossa. Kaikki vapaat työpaikkamme ja lisätietoja työskentelystä luonamme löydät uraportaalistamme

 

   USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

Urheilujoukkueet & seurat

Saammeko edullisemman yöpymisen, jos koko joukkueemme tai seuramme matkustaa yhdessä jonnekin?

Kyllä, rakastamme urheilua ja meillä on erityisen alennetut hinnat joukkueille, seuroille ja urheilutapahtumien yhteydessä. Alkaen hintaan vain 265 SEK per henkilö voitte yöpyä hotelleissamme turnausten tai tapahtumien aikana. Sinulle, joka olet mukana kannustamassa, on meillä myös erityiset hinnat, silloin 10–50 % alennuksella normaalihintaan nähden. Hotelliemme panostus joukkueille ja seuroille tunnetaan nimellä GoSportive ja löydät kaiken siihen liittyvän tiedon, hinnat ja varaamisen täältä

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON


 

 Varaaminen & maksaminen

En ole saanut vielä varausvahvistustani. Mitä teen? 

Jos teet varauksen puhelimitse tai sähköpostitse suoraan hotellin tai asiakaspalvelun kautta, vahvistus lähetetään sähköpostitse tai tekstiviestinä loppuun viedyn varauksen jälkeen. Nordic Choice Clubin jäsenenä voit nähdä tulevat varauksesi sovelluksesta noin 25 minuuttia loppuun viedyn varauksen jälkeen. Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin autamme sinua eteenpäin. 

Miksi en näe varaustani Omilta sivuiltani?

Omilta sivuilta voit nähdä vain ne varaukset, jotka olet tehnyt ollessasi kirjautuneena kotisivuillemme. Puhelimitse tai muiden varauspalvelujen kautta tekemäsi varaukset eivät tule näkymään täällä. 
Jos olet ladannut Nordic Choice Hotelsin sovelluksen, voit nähdä kaikki varauksesi, joihin on tallennettu Nordic Choice Club -jäsennumerosi varauksen tekohetkellä. HUOM! Ei koske, mikäli olet varannut muun varaussivuston kautta tai mikäli hotellia ei löydy sovelluksesta.  

Millaiset peruutusehdot teillä on?

Peruutusehdot voivat vaihdella sen mukaan, millaisen varauksen teet. Tutustu tarkkoihin ehtoihin varausvahvistuksestasi. Nämä hintatyypit ovat yleisimmät kotisivuillamme/sovelluksessamme:

  • Web Price Flex, Club Price, sopimushinnat: Peruutettavissa saapumispäivään klo 16.00 saakka, jos vahvistuksessa ei muuta ilmoiteta. Nordic Choice Clubin jäsenien om mahdollista hyödyntää myöhäistä peruutusta. Katso edut täältä.  
  • Web Price Prepaid ja muut etukäteen maksetut tarjoukset: Voidaan peruuttaa 24 tunnin kuluessa varauksen tekemisestä. Ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse normaalin aukioloajan puitteissa.
Osallistun kurssille/kongressiin ja olen saanut varauskoodin, mutta en onnistu varaamaan kotisivujenne kautta. Mitä olen tehnyt väärin? 

Jos olet saanut varauskoodin hotellista, et voi valitettavasti käyttää sitä kotisivuillamme tai sovelluksessamme. Sinun tulee ottaa yhteyttä suoraan hotelliin ja varata huone suoraan heidän vastaanotostaan. 

Tuleeko minun olla sisäänkirjautuneena Nordic Choice Club -jäsenenä voidakseni jättää korttitietoni takuuna varauksesta, kun teen varauksen jollekin toiselle henkilölle?  

Kyllä, jäsenyytesi on henkilökohtainen ja koskee vain sinun omia varauksiasi. Se tarkoittaa, että kun olet kirjautunut sisään ja varaat huonetta jollekin toiselle, sinun tulee antaa korttitietosi takuuna varauksesta. Korttitietoa käytetään vain takuuna eikä korttia veloiteta, jos vieras jättää saapumatta peruuttamatta huonetta. Jos valitset sen sijaan hintatyypin “Web Price Prepaid”, maksu tapahtuu välittömästi kortilta, jonka olet antanut takuuna. 

Voinko maksaa laskulla?

Nordic Choice Hotelsilla on 5 000 Ruotsin kruunun (SEK) minimiraja laskutukselle. Poikkeuksia voi esiintyä erityisissä yrityssopimuksissa. Lisäveloitusta voidaan käyttää. Yksityishenkilön ei ole mahdollista maksaa laskulla.  

Voinko maksaa käteisellä?

Suurin osa hotelleistamme on muuttunut vuoden 2018 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana käteisettömiksi. Jos hotelli on käteisetön, voit nähdä sen kunkin hotellin sivulta täällä kotisivuillamme. Kaikille upeille hotelliemme työntekijöille se tarkoittaa turvallisempaa työpaikkaa, sillä se vähentää ryöstöjen ja rikollisen toiminnan riskiä. Nopea ja sujuva korttimaksaminen tuo lisäksi työntekijöillemme enemmän aikaa huolehtia vieraistamme. Vieraillemme se tarkoittaa turvallisuutta nopean ja varman maksamisen muodossa. Hyväksymme kaikki tavalliset maksu- ja luottokortit. Ota meihin yhteyttä, jos sinulla on lisäkysymyksiä.

Voinko maksaa etukäteen jonkun toisen puolesta?

Voit maksaa huoneen etukäteen valitsemalla hintavaihtoehdon “Web Price Prepaid” varatessasi kotisivuiltamme. Jos sinulla on olemassa oleva varaus, jonka toivot voivasi maksaa, voit lähettää maksupyyntösi sähköpostitse hotelliin, niin he vastaavat sinulle lähettämällä lomakkeen, jonka voit täyttää voidaksesi maksaa. On tärkeää, että tämä tehdään hyvissä ajoin ennen kuin vieras aloittaa vierailunsa. 

Haluan maksaa palkintopisteilläni. Kuinka toimin?

Katso vastaus ja lue lisää Nordic Choice Clubista ja palkintopisteistä täältä. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON



Yritykset & sopimukset

Onko olemassa sopimusta minulle, joka matkustan paljon työni vuoksi?

Meillä on suuri ja hyvä valikoima hotelleja Pohjoismaissa ja Baltian maissa sinulle, joka matkustat työsi vuoksi. Lue lisää ja hae yrityssopimusta Nordic Choice Hotelsien kanssa täältä.

Minulla on yrityssopimus. Kuinka voin varata alennettuun hintaan kotisivuiltanne?
  • Sinä, joka olet Nordic Choice Clubin jäsen: Kirjaudu Omille sivuille täällä kotisivuilla. Jos et ole vielä jäsen, voit rekisteröityä samassa paikassa.
  • Jos haluat luoda verkkoprofiilin (joka ei liity henkilökohtaisiin jäsenetuihin tai palkintopisteiden ansaitsemiseen), voit tehdä sen helposti ja ilmaiseksi täällä
  • Sisäänkirjautumisesi jälkeen mene Omille sivuille. Valitse "Lisää sopimus". Tänne sinun tulee lisätä yritys-id-tunnuksesi. 
  • Paina sitten nuolta tallentaaksesi tiedot. 
  • Voidaksesi varata sopimushinnoillasi, sinun tulee vain kirjautua ulos ja kirjautua uudelleen sisään, niin pääset sopimukseen seuraavalla kerralla, kun haet hotellia. 

 

USEIN KYSYTTYJEN KYSYMYSTEN PÄÄVALIKKOON




2.564.392.007 24
Varauskoodi

Onko sinulla varauskoodi? Syötä se tähän nähdäksesi saatavuuden. Jos haluat tehdä varauksen yrityssopimuksen avulla, palkintopisteillä tai jäsenhintaan: Kirjaudu sisään

Tallenna

Kenttä, johon varauskoodi tulee syöttää, ei voi olla tyhjä

Valitut huoneet

huone Poista huone

Lisää huone
Varauskoodisi on tallennettu

Varauskoodi on nyt lisätty.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.